Informatyka bez granic
Computer science without borders
Typ projektu: szkoleniowy/edukacyjny
Słowa kluczowe: -
Słowa kluczowe (angielski): -
Członkowie konsorcjum: Politechnika Łódzka (Lodz University of Technology) Stowarzyszenie I LOVE MATH Stowarzyszenie Zwykłe Cyfrowy Dialog (dawniej Mistrzowie Kodowania)
Okres realizacji projektu: 1.09.2019 - 29.11.2022
Instytucja finansująca: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Nazwa programu: Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER)
Kierownik projektu: Krzysztof Grudzień
Wartość dofinansowania: 3 781 776,50 PLN
Wartość projektu: 3 898 738,67 PLN
W ramach projektu są realizowane zadania związane z działaniem NCBR/POWR "Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju" i "Kompetencje w szkolnictwie wyższym". Projekt jest realizowany w od 02.09.2019. Powołane konsorcjum organizuje zajęcia dydaktyczne z szeroko rozumianych aspektów informatyki dla dzieci i młodzieży w wieku 7-18 lat z podziałem na następujące ścieżki wiekowe: 7-9; 10-12; 13-14 oraz 15-18. Celem projekt jest zwiększenie kompetencji cyfrowych dzieci i młodzieży poprzez uczestnictwo w zajęciach m.in. z robotyki, grafiki komputerowej, programowania, elektroniki, wirtualnej rzeczywistości. Uczestnicy spotykają się w cyklu semestralnym (10 spotkań x 3h) bądź w cyklu rocznym (20 spotkań x 3h). Zajęcia są realizowany na podstawie opracowanych programów nauczania, przy wsparciu zakupionych materiałów zużywalnych. Wskaźniki projektu dotyczą liczby przeszkolonych uczestników projektu oraz uzyskanych przez nich kompetencji.
The project is being implemented from 02/09/2019. The appointed consortium organises didactic classes in broadly understood aspects of computer science for children and adolescents aged 7-18, divided into the following age paths: 7-9; 10-12; 13-14 and 15-18. The project aims to increase the digital competencies of children and adolescents by participating in classes, including robotics, computer graphics, programming, electronics, and virtual reality. Participants meet in a semester cycle (10 meetings x 3h) or annually (20 meetings x 3h). Classes are based on developed curricula with the support of purchased consumables. Project indicators refer to the number of trained project participants and their competencies.
Powrót