Model współpracy szkół zawodowych ze szkołami wyższymi w zakresie kształcenia w zawodzie krawiec.

Model of cooperation between vocational schools and universities in the field of training in the profession of a tailor.


Typ projektu: szkoleniowy/edukacyjny

Słowa kluczowe: zawód krawiec uczelnia szkoła zawodowa model współpracy

Słowa kluczowe (angielski): the profession of a tailor university vocational school model of cooperation

Członkowie konsorcjum: Politechnika Łódzka (Lodz University of Technology) Sosnowiec-miasto na prawach powiatu

Okres realizacji projektu: 1.10.2020 - 30.09.2022

Instytucja finansująca: Ministerstwo Edukacji i Nauki

Nazwa programu: Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER)

Kierownik projektu: Magdalena Owczarek

Wartość dofinansowania: 785 396,62 PLN

Wartość projektu: 785 396,62 PLN



Celem głównym tego projektu jest opracowanie i upowszechnienie rozwiązań w zakresie współpracy uczelni ze szkołą zawodową (Politechnika Łódzka i Branżowa Szkoła I stopnia, CKZiU Sosnowiec Wydział techniczno - artystyczny w zawodzie krawiec w branży przemysłu mody). Opracowanie będzie mogło służyć wielu uczelniom i szkołom zawodowym o tej specjalizacji. Opracowanie modelu współpracy szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe z uczelnią będzie uwzględniać współpracę z organizacją branżową (Związkiem Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan). Weryfikacja i akceptacja modelu przez ekspertów z Politechniki Łódzkiej. Modyfikacja opracowanego materiału, zgodnie z zaleceniami ekspertów. Cel główny i cele szczegółowe zostaną osiągnięte dzięki realizacji zadań w projekcie, które mają zagwarantować określone efekty.Zad. 1. Opracowanie programu nauczania, dostosowanego do potrzeb rynku pracy dla zaw. krawiec (BS Ist). 05-09.2022 Zad. 2, Opracowanie organizacji zajęć w myśl nowego modelu współpracy dla zaw. BS Ist dla uczniów przez wykładowców z wykorzystaniem bazy dydaktycznej szkoły zawodowej lub wyższej. 10.2020-03.2021 Zad. 6, Wypracowanie propozycji działań mających na celu zapoznawanie uczniów i n-li kształcenia zawodowego z nowymi technikami/technologiami stosowanymi w branży/zawodzie krawiec 04.2021 - 05.2021 Zad.3, Przeprowadzanie pilotażowych zajęć według opracowanej propozycji organizacji zajęć 02.2021-01.2022 (II sem. 2020/2021 oraz I sem. 2021/2022) Zad. 4, Opracowanie formy i pilotażowa realizacja doskonalenia nauczycieli kształcenia zawodowego w zawodzie krawiec BS Ist. 08.2021-07.2022 Zad. 5, Opracowanie modelu współpracy szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe z uczelnią uwzględniający również ich współpracę z organizacją branżową. 02-07.2022


The main goal of this project is to develop and disseminate solutions in the field of cooperation between universities and vocational schools (Lodz University of Technology and First Degree School of Technology, CKZiU Sosnowiec Technical and artistic faculty in the profession of a tailor in the fashion industry). The study will be able to serve many universities and vocational schools with this specialization. The development of a model of cooperation between a school providing vocational education and a university will include cooperation with an industry organization (the Lewiatan Fashion Industry Entrepreneurs Union). Model verification and approval by experts from the Lodz University of Technology. Modification of the developed material, in accordance with the recommendations of experts. The main goal and specific goals will be achieved thanks to the implementation of tasks in the project, which are to guarantee specific effects. Task 1. Developing a curriculum tailored to the needs of the labor market for the tailor (BS Ist). 05-09.2022 Task 2, Developing the organization of classes in accordance with the new model of cooperation for students of BS Ist for students by lecturers using the didactic base of the vocational school or higher. 10.2020-03.2021 Task 6, Development of proposals for activities aimed at familiarizing students and vocational education with new techniques / technologies used in the industry / tailor profession 04.2021 - 05.2021 Task 3, Conducting pilot classes according to the prepared proposal for the organization of classes 02.2021-01.2022 (2nd sem. 2020/2021 and 1st sem. 2021/2022) Task 4, Development of the form and pilot implementation of in-service training for teachers of vocational training in the profession of a tailor BS Ist. 08.2021-07.2022 Task 5, Developing a model of cooperation between the school providing vocational education and the university, taking into account also their cooperation with the industry organization. 02-07.2022

Powrót