FOCI: Future-proof Criteria for Innovative European Education
FOCI: Przyszłościowe kryteria innowacyjnej edukacji europejskiej
Project type: Other
Keywords: Sojusze Uniwersytetów Europejskich europejski stopień naukowy ocena skutków kryteria pilotażowe zalecenia polityczne
Keywords (english): European University Alliances European degree impact assessment pilot criteria policy recommendations
Consortium members: SVEUCILISTE U RIJECI Politechnika Łódzka (Lodz University of Technology) UNIVERSITEIT ANTWERPEN AGENCIJA ZA ZNANOST I VISOKO OBRAZOVANJE UNIVERSITEIT MAASTRICHT UNIVERSITE DE STRASBOURG ARISTOTELIO PANEPISTIMIO THESSALONIKIS UNIVERSITEIT VAN AMSTERDAM KAUNO TECHNOLOGIJOS UNIVERSITETAS MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA NEDERLANDS-VLAAMSE ACCREDITATIE ORGANISATIE EUROPEAN STUDENTS' UNION MINISTERIE VAN ONDERWIJS, CULTUUR EN WETENSCHAP VLAAMSE GEMEENSCHAP ERASMUS STUDENT NETWORK AISBL Lietuvos studentu sajunga Hellenic Ministry of Education, Research and Religious affairs Hellenic Authority for Higher Education Adecco Groupe France
Project implementation period: 1/04/2023 - 30/04/2024
Funding institution: European Education and Culture Executive Agency
Program name: Erasmus +
Project manager: Dorota Piotrowska
Funding value: 950 832,30 PLN
Total project value: 1 188 540,54 PLN
Oznaczenie europejskiego stopnia naukowego może potencjalnie wzmocnić międzynarodowy, wyłącznie europejski wymiar oferty edukacyjnej w Europie. Europejskie sojusze uniwersytetów - jako partnerstwa stworzone właśnie w celu tworzenia innowacyjnych, ponadnarodowych systemów szkolnictwa wyższego - mają wyjątkową pozycję, aby pilotować stosowanie europejskiego znaku jakości i wnosić wkład w dyskusje polityczne na temat jego kryteriów, metodologii stosowania, ram prawnych i przyszłych etapów rozwoju. W tym projekcie trzy takie europejskie sojusze uniwersytetów łączą siły, reprezentowane przez osiem pojedynczych uniwersytetów, w celu przetestowania koncepcji europejskiego znaku jakości. W ten sposób FOCI przyczynia się do ożywienia dyskusji na temat przyszłości ponadnarodowej współpracy i integracji europejskiej w dziedzinie szkolnictwa wyższego oraz sposobów współtworzenia, zwiększania i pogłębiania doświadczeń edukacyjnych w wymiarze europejskim dla przyszłych pokoleń uczących się. Konsorcjum FOCI dokona tego, wychodząc od podstawowych zasad łączących uniwersytety partnerskie i ich sojusze EUI; otwartości, inkluzywności i innowacyjnego podejścia. Zasady te będą przejawiały się w silnej roli interesariuszy (studentów, pracowników uczelni, władz krajowych, przedstawicieli rynku pracy) w ramach tego projektu. Zainteresowane strony będą miały zasadnicze znaczenie zarówno w określaniu potrzeb sektorowych wynikających z europejskiego znaku jakości jako koncepcji, jak i w opracowywaniu zaleceń politycznych dotyczących przyszłego rozwoju. Uczelnie FOCI łączy również szerokie spojrzenie i innowacyjne podejście do uczenia się i nauczania na poziomie europejskim; dlatego też konsorcjum wykorzysta synergię w ramach tego projektu, aby dodatkowo pilotować europejski znak jakości na zróżnicowanym zestawie jednostek uczenia się. Wreszcie, poprzez rozpowszechnianie i partnerstwa zewnętrzne, konsorcjum FOCI zaangażuje się w pogłębiony dialog polityczny i zapewni wymierny wpływ na długoterminowy rozwój europejskiego stopnia naukowego.
The European degree label has the potential to strengthen the international, uniquely European dimension of educational provision in Europe. European University Alliances – as partnerships created for the very purpose of establishing innovative, transnational higher education systems – are in a unique position to pilot the application of the European degree label and contribute to policy discussions about its criteria, application methodology, legal frameworks and future developmental steps. In this project, three such European University Alliances join forces, represented by eight individual universities, with the aim of testing the concept of the European degree label. Hence, FOCI contributes to reinvigorating the discussion on the future of transnational European cooperation and integration in the field of higher education, and how to co-create, upscale and deepen the European dimension learning experiences for future generations of learners. The FOCI Consortium will do this by starting from the fundamental principles connecting partner universities and their EUI Alliances; openness, inclusivity and innovative approach. These principles will be manifest in the strong role of the stakeholders (students, university staff, national authorities, labour market representatives) within this project. Stakeholders will be essential both in determining the sectoral needs from the European degree label as a concept and in developing policy recommendations for future development. FOCI universities are also connected by their broad outlook and innovative approach to learning and teaching on the European level; therefore the consortium will use synergies within this project to additionally pilot the European degree label on a diverse set of units of learning. Finally, via dissemination and external partnerships, the FOCI consortium will engage n an in-depth policy dialogue and ensure that there is a tangible impact on the long-term development of the European degree.
Go back