Changemakers of tomorrow
Changemakers of tomorrow
Typ projektu: naukowo-badawczy
Słowa kluczowe: Ekologia motoryzacja ekomaraton rozwój badania
Słowa kluczowe (angielski): ecology automotive ecomarathon research scientific development
Członkowie konsorcjum: Projekt nie był realizowany w ramach konsorcjum
Okres realizacji projektu: 20.03.2025 - 31.12.2025
Instytucja finansująca: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Nazwa programu: „Wsparcie studentów w zakresie podniesienia ich kompetencji i umiejętności”
Kierownik projektu: Rafał Dychto
Wartość dofinansowania: 0,00 PLN
Wartość projektu: 299 505,49 PLN
Projekt ma na celu przeprowadzenie badań i rozwoju silnika spalinowego Honda GX35, aby zwiększyć jego efektywność energetyczną i zmniejszyć emisję szkodliwych substancji. Badania skoncentrują się na dwóch głównych obszarach: optymalizacji termicznej i poprawie parametrów pracy. Optymalizacja termiczna: 1. Badania na silnikowej hamowni inercyjnej oraz symulacje numeryczne metodą elementów skończonych (Ansys CFX). 2. Analiza wpływu systemu chłodzenia i warunków zewnętrznych na efektywność energetyczną i zużycie. 3. Wyznaczenie ekstremalnych temperatur pracy silnika i stworzenie precyzyjnego modelu do analiz numerycznych. 4. Projektowanie i implementacja systemu chłodzenia lub grzania silnika. Poprawa parametrów pracy: 1. Badania na hamowni w celu zbadania wpływu zmian parametrów pracy na efektywność energetyczną. 2. Określenie dawek paliwa, kąta wyprzedzenia zapłonu i kąta wtrysku paliwa w funkcji prędkości obrotowej silnika i kąta otwarcia przepustnicy. Na podstawie zebranych danych zostanie opracowana publikacja naukowa, która będzie zaprezentowana na międzynarodowej konferencji z zakresu inżynierii mechanicznej w 2025 roku. Projekt zakłada również rozwój kompetencji zespołu w zakresie mechaniki, projektowania, spawania, obsługi programów CAD/CAM oraz obrabiarek CNC i konwencjonalnych. W ramach projektu zespół studentów planuje udział w międzynarodowych zawodach Shell Eco-marathon 2025, Albi Eco Race 2025 i Challenge EcoGreen Energy 2025. Udział w tych konkursach będzie sprawdzianem przeprowadzonych prac badawczo-rozwojowych.
The project aims to conduct research and development on the Honda GX35 internal combustion engine to increase its energy efficiency and reduce harmful emissions. The research will focus on two main areas: thermal optimization and improvement of operational parameters. Thermal Optimization: 1. Research on an engine inertia dynamometer and numerical simulations using the finite element method (Ansys CFX). 2. Analysis of the impact of the cooling system and external conditions on energy efficiency and consumption. 3. Determination of extreme temperatures during engine operation and creation of a precise model for numerical analysis. 4. Designing and implementing a cooling and/or heating system for the engine. Improvement of Operational Parameters: 1. Research on the dynamometer to study the impact of operational parameter changes on energy efficiency. 2. Determination of fuel doses, ignition timing, and injection timing as functions of engine speed and throttle opening angle. Based on the collected data, a scientific publication will be developed and presented at an international mechanical engineering conference in 2025. The project also includes the development of team members' skills in mechanics, design, welding, CAD/CAM software, and CNC and conventional machine tools operation. As part of the project, a team of students plans to participate in the international competitions Shell Eco-marathon 2025, Albi Eco Race 2025, and Challenge EcoGreen Energy 2025. Participation in these competitions will serve as a test for the research and development conducted within the project.
Powrót