NEW COMPETENCES FOR NEW JOBS IN GREEN HYDROGEN ECONOMY ERA

NEW COMPETENCES FOR NEW JOBS IN GREEN HYDROGEN ECONOMY ERA


Typ projektu: szkoleniowy/edukacyjny

Słowa kluczowe: energetyka wodór zielone kompetencje

Słowa kluczowe (angielski): energetics hydrogen green competencies

Członkowie konsorcjum: Roma TRE University Politechnika Łódzka (Lodz University of Technology) TIA Formazione APS Universidade NOVA de Lisboa University of Tartu

Okres realizacji projektu: 1.11.2024 - 31.07.2027

Instytucja finansująca: Agenzia Nazionale Erasmus+

Nazwa programu: Erasmus +

Kierownik projektu: Aleksandra Jastrzębska

Wartość dofinansowania: 0,00 PLN

Wartość projektu: 0,00 PLN



Ogólnym celem projektu HYDRO jest zwiększenie możliwości i umiędzynarodowienie dostawców usług szkolnictwa wyższego w zakresie dostarczania kompleksowych i wysokiej jakości szkoleń w zakresie zielonego wodoru dla studentów i młodych specjalistów w sektorze szkolnictwa wyższego. Aby osiągnąć ten cel, opracujemy sektorowe ramy kompetencji w zakresie zielonego wodoru jako podstawę do stworzenia modułowego kursu szkoleniowego online. Kurs ten jest przeznaczony dla naszych grup docelowych, które obejmują osoby uczące się / stażystów w szkolnictwie wyższym oraz instytucje szkolnictwa wyższego oferujące szkolenia w sektorze energii odnawialnej. Zakres: Projekt koncentruje się na podniesieniu jakości i adekwatności szkolnictwa wyższego poprzez wzmocnienie współpracy międzynarodowej i wymianę najlepszych praktyk między krajami partnerskimi w kontekście zielonego wodoru. Dzięki tej współpracy chcemy wzmocnić systemy szkolnictwa wyższego, aby działały jako katalizatory tworzenia zielonych miejsc pracy, wspierając przejście na zrównoważony rozwój. Wpływ projektu obejmuje dostosowanie szkolnictwa wyższego do potrzeb rynku pracy (poprzez opracowanie ram kompetencji w zakresie zielonego wodoru) oraz wspieranie innowacji w szkolnictwie wyższym (poprzez opracowanie modułowego kursu szkoleniowego online na ten temat).


The general objective of the HYDRO proposal is to enhance the capacity and internationalization of higher education providers in delivering comprehensive and high-quality green hydrogen training to students and young professionals within the higher education sector. To achieve this objective, we will develop a sectoral green hydrogen competence framework as the foundation for creating a modular online training course. This course is designed for our target groups, which include higher education learners/trainees and higher education institutions offering training in the renewable energy sector. Scope: The project focuses on elevating the quality and relevance of higher education by strengthening transnational cooperation and the exchange of best practices among partner countries in the context of green hydrogen. Through this collaboration, we aim to empower higher education systems to act as catalysts for green job creation, supporting the transition towards sustainability. The project's impact includes adapting higher education to meet labor market needs (through the design of a green hydrogen competence framework) and fostering innovation in higher education (through the development of a modular online training course on the topic).

Powrót