Anna Firych-Nowacka

Anna Firych-Nowacka

dr inż.

Użytkownik zdalny - profil pobrano z WEEIA
Zobacz oryginalny profil
Kraj
Polska
Miasto
Łódź
Afiliacja
I25, Instytut Mechatroniki i Systemów Informatycznych – Wydział Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki

O mnie

ResearcherID: P-2191-2018; Scopus Author ID: 26531055400

Jestem Zastępcą Dyrektora ds. Rozwoju w Instytucie Mechatroniki i Systemów Informatycznych Politechniki Łódzkiej, w którym to pracuję od 2012 roku. Obecnie zajmuję stanowisko Adiunkta w grupie pracowaników badawczo-dydaktycznych. Specjalizuję się w zakresie mechatroniki i rozwiązań informatycznych w zakresie projektowania i tworzenia modeli komputerowych maszyn elektrycznych oraz MEMS.

Chętnie rozwijam nowoczesne metody dydaktyki takie jak flliped education, tutoring, metody projektowe PBL, Desing Thinking oraz tajniki zarządzania projektami metodami zwinnymi oraz waterfallowymi. W roku 2012 uzyskałam stopień doktora nauk technicznych w dyscyplinie Informatyka. Prace naukowe prowadzę w dyscyplinie Automatyki, elektroniki i elektrotechniki oraz Informatyki technicznej i telekomunikacji. Jestem współautorem kilkudziesięciu publikacji naukowych i rozdziałów w monografiach, publikowanych w czasopismach naukowych, prezentowanych na konferencjach krajowych i zagranicznych.

Udział w projektach (od 2017):

  • Zastępca Kierownika w projekcie "Centrum Mistrzostwa Informatycznego", którego Politechnika Łódzka jest liderem konsorcjum we współpracy z AGH w Krakowie, Politechniką Gdańską, Politechniką Warszawską, Politechniką Wrocławską oraz Stowarzyszeniami I love math i Cyfrowy Dialog (POPC.03.02.00-00-0002/18-02 w latach 2019-2023): cmi.edu.pl
  • Koordynator w projekcie "Pracownie Aktywnego Korzystania z Technologii - PAKT", którego Politechnika Łódzka jest partnerem w konsorcjum z CPPC oraz Stowarzyszeniami Miasta w Internecie i Robisz.to (POPC.03.02.00-00-0002/22 w latach 2019-2023): pakt.edu.pl
  • Wykonawca - koordynator zespołu mechatroniki tworzącego scenariusze ćwiczeń w przestrzeni wirtualnej w projekcie "ViMeLa - Virtual Laboratory of Mechatronics", (2017-2019): vimela.p.lodz.pl
  • Wykonawca modeli komputerowych w projekcie „Opracowanie technologii elektromagnetycznego nagrzewania nanozasobników ferromagnetyka dla selektywnej termoablacji komórek nowotworowych”, (2013 – 2017), grant numer: 4176/B/TO2/2007/33

Najważniejsze publikacje (od 2017):

  • Smolka, K., Firych-Nowacka, A., & Wiak, S. (2022). Analysis of the electrostatic field distribution to improve the electrospinning process—Practical tips. Journal of Computational Science, 101542. https://doi.org/10.1016/j.jocs.2021.101542, Open Access

 

  • Firych-Nowacka, A., Smolka, K., Wiak, S., Improving electrospinning process by numerical analysis of 3-D computer models, (2019) COMPEL - The International Journal for Computation and Mathematics in Electrical and Electronic Engineering, 38 (4), pp. 1098-1110., DOI: https://doi.org/10.1108/COMPEL-11-2018-0450, ISNN: 0332-1649
  • Firych-Nowacka, A., Smółka, K., Wiak, S., Gliścińska, E., Krucińska, I., Chrzanowski, M., 3-dimensional computer model of electrospinning multicapillary unit used for electrostatic field analysis (2017) Open Physics, 15 (1), pp. 1049-1054, DOI:  https://doi.org/10.1515/phys-2017-0132, ISNN: 2391-5471, Open Access

Współpraca z przemysłem:

  • W ramach wydziałowego programu Projekt Innowacja prowadzę współprace z takimi firmami jak: Ericsson, Accenture, TT PCS, Comarch, Rossmann, GFT, Wielton, Smart Soft Solution, Browin, Fujitsu, HTD, Craftware, ZF i wiele innych. Pełnię rolę opiekuna merytorycznego i koordynuję prace Partnerów z przemysłu wraz ze Studentami

Ukończone kursy edukacyjne oraz w dziedzinie zarządzania projektami (od 2017):

  • Challenge Based Learning CBL (PŁ, 2023) - metoda nauczania przez wyzwania
  • ZPU PŁ (2022) - zwinne metody zarządzania projektami
  • UCL, Mistrzowie Dydaktyki (Londyn, 2021) - nauczanie metodą tutroringu
  • Agile PM Foundation, Sii Training Practice (2020) - zarządzanie projektami metodą Agile Project Menagment
  • IPMA ICB 4.0, Kaltea Sp. z o.o.(certyfikat 134/2020) - zarządzanie projektami długoterminowymi - poziom D
  • ZPU PŁ (2020) - metody facylitacji
  • Flipped classroom (Boston, 2019) - aktywne metody dydaktyczne - klasa odwrócona
  • Problem Based Learning PBL (PŁ, 2017/2018) - uczenie problemowe / projektowe
  • Design Thinking DT (PŁ, 2017/2018) - nowoczesne metody projektowe


Działalność naukowa

Publikacje
Działalność naukowa
Publikacje
Patenty
Działalność naukowa
Patenty
Inne
Działalność naukowa
Inne

Działalność dydaktyczna

Dla studentów
Działalność dydaktyczna
Dla studentów
Konsultacje
Działalność dydaktyczna
Konsultacje
Inne
Działalność dydaktyczna
Inne